Cestujeme po Čechách

, Moravě a Slezsku

Pokračování pražského metra - linka A

V sobotu 19.1.2013 byl den otevřených dveří, kdy se lidé mohli podívat do nových tunelů na lince A to V rozmezí stanic Veleslavín – Petřiny. I přes venkovní teploty kolem nuly, byl o akci velký zájem. Lidí přišlo spousta, ve vybetonovaných tunelech se občas dokonce tvořily fronty

Za křupání sněhu pod botami se vydáváme za tunely metra. Tedy přesněji za budoucími tunely a stanicemi. Kráčíme podél ulice Evropská od stanice Červený Vrch, již zdálky spatřujeme, že přijíždějící tramvaje jsou opravdu „narvány“ lidmi až po střechu. Celkem překvapující na teploty a sníh. Vstup do areálu stavby na Veleslavíně vidíme zdálky. Velký červený oblouk s nápisy Metrostavu. Po očekávané dlouhé frontě ani zmínka. Takže nač čekat, bereme si od pořadatelů papírovou mapku tunelů s jejich zakreslením do satelitního snímků a vydáváme se vstříc cestě dolů.

Po štěrkem vysypané cestě sestupujeme po dlouhém klesání dolů. Na obou stranách se nachází dřevěné bednění. To ve větší hloubce doplňují kovové rozpěry mezi stěnami. Po poslední zatáčce spatřujeme dno těžební jámy, budoucí stanice Veleslavín. Uprostřed davu lidí stojí auto báňské záchranné služby, která tu koná dozor. Pořadatelé zde mají svůj stan s informacemi, ale ty opravdu důležité nacházíme i na velkých červených cedulích kolem. Hned v budoucí stanici, na začátku prohlídky, prohlížíme stavební stroje. Od kolového nakladače s impozantně velkými koly až k zajímavé „vrtačce“ s pomocí které hloubí spoj mezi jednotlivými tunely pro hlavní loď stanice.

Od strojů jsme davem směřováni vstříc tunelům. Ty jsou ještě pořád kulaté a až překvapivě hladké. Díky vlhkému a lehce zablácenému povrchu betonu si musíme dávat opravdu velký pozor na uklouznutí. Jde to snadno, jak se někteří přesvědčují na vlastní nebezpečí. Děti, které chůze nebaví, si ji zpestřují běháním ze strany na stranu jako by byli na U rampě.

Po vyjití z tunelu se nacházíme na prvním z otevřených míst, ve stavební jámě Červený Vrch. Uprostřed prostoru se nachází pevná základna pro vysoký jeřáb, který se tyčí nad otvorem kdesi nahoře. Děláme pár fotek a druhým z tunelů se vracíme zpět. Tudy cesta nevede. Naše další kroky směřují přesně opačným směrem a to směrem na Petřiny.

Stanicí Veleslavín už jen procházíme a skrze kluzké tunely procházíme do prostorů budoucí zastávky Petřiny. Zajímavostí je určitě velikost podzemní místnosti. Je opravdu veliká, kvůli velikosti zde mají dělníci dokonce speciální konstrukce, které jim slouží jako lešení. Pohled zpět nám naskytne výhled na šikmý otvor vzhůru. Tamtudy budou jezdit schody s lidmi. Zatím je to jen vyhloubený otvor. Procházíme dómem a prostředním z tunelů pokračujeme dále.

Jeho profil má již rovnou podlahu a stěny místo hladkého betonu tvoří jen stříkaný, hrubý beton. Stoupáme. Je to dočasná šachta Markéta. Prý bude časem zasypána, ale zatím vede na Vypich. Zde také vycházíme z tunelu. Cestou, kterou jsme mi prošli za dvě hodiny, bude za nějaký čas jezdit metro. Nebude mu to trvat tak dlouho jako nám, ale mnohem kratší čas. Ať se stavba povede, již teď bychom radši jeli metrem.

diskuze

2013-05-16 11:24:21 - Panthy

Půjdu se podívat

Termín akce

Akce se koná
19.01.2013

Přihlášení

email:


heslo:



registrace | nápověda k webu

fotogalerie

statistika

autor:Panthy
zobrazeno:1086x
hlasovalo:1 člověk
hodnocení:-1
TOPlist